torsdag den 9. august 2012

Plus size fashion & Dagens outfit

Hvorfor skal det kun være forholdsvis tynde piger der har mulighed for at klæde sig efter moden? Jeg synes længe vi har manglet butikker som direkte henvener sig til plus kvinder OG piger! Det er fx derfor jeg er så vanvittig glad for mit job. Jeg arbejder i en tøjbutik som kun henvender sig plus kvinder og unge piger på fx min alder. Det er ikke en butik, hvor tøjet er alt for "konet". Det har simpelthen noget til enhver alder. Jeg, min mor og min farmor køber tøj derinde. Der er altså lidt over 50 år mellem min farmor og jeg. Jeg synes bare det viser, hvor godt plus size fashion er kommet efter det. De formår og se på de fantastiske tendenser der er lige pt - både for piger på 20, men så sandelig også for dem på 75! Butikken jeg arbejder i hedder Zizzi. Den ligger i Herning Centret, og er den bedste arbejdsplads jeg nogensinde har haft. Noget af det der også gør, at jeg elsker mit job er, at der nogle gange kommer unge og sågar ældre kvinder ind, som er vildt usikre på sig selv og deres udseende. Det kan jeg godt forstå, for jeg har været præcis samme sted! Det der med at købe tøj, når man har lidt ekstra på sidebenene, er sku ærlig talt ikke det fedeste... Derfor bliver jeg på en måde tilfredsstillet, når der går en kunde ud af den butik jeg arbejder i med masser af selvtillid i posen. Nogle gange er det også vigtigt at vise kunden dens muligheder for vi er ikke alle ens - langt fra! Det er selvfølgelig vigtigt, at man har det godt i tøjet, men bare det at se kundernes ansigter, når de kommer ud fra prøverummet og kigger sig i spejlet og tænker: "Jeg ser sku da egentlig meget godt ud i det her sæt tøj", der reder min dag. Udelukkende fordi jeg selv har været i lignende situation, hvor jeg har følt mig grim og alt for tyk til overhovedet at kunne finde noget tøj. Men man skal bare have i baghovedet, at uanset om du er en størrelse 36 eller en størrelse 50, så er det langt fra alt tøj man kan bruge. Det har jeg indset, og har derigennem fået en masse bunke selvtillid!
Hvis der er nogle som kunne tænke sig at se hvilken slags tøj vi sælger, kommer her et link til vores webshop: www.zizzi.dk
Vi har butikker i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Estland. Vi fører fra størrelse 42 - 56.

Et eksempel på noget tøj + smykke fra min butik kunne være dette jeg har haft på i dag. Det består af en tynd strik i farven "Burned Sienna", som kommer meget frem nu + en demin vest + en halskæde i de mørkebrune farver samt lidt mat guld, for at give outfittet lidt liv. Strikken er lidt gennemsigtig, så indenunder har en sort top.



/ Louise

2 kommentarer: