tirsdag den 28. august 2012

Plastik fantastisk...

Her kommer altså lige et surt opstød - sorry!

Her forleden overhørte jeg en samtale mellen to piger på ca 20 år. Samtalen gik ud på plastik operationer. Som 20 årig?!! Seriøst?!! Jeg blev mundlam! Jeg synes det er så ubeskrivelig dumt at få lavet plastik operationer. Jeg forstår ikke hvorfor folk har så svært ved at elske sig selv for den de er. Og slet ikke når de er så unge. Jeg er skræmt over samfundet i dagens Danmark. Hvordan er det blevet så in at skulle ændre en masse ting på sig selv? Større bryster, fastere balder, løftet øjenbryn, større læber.. Seriøst, jeg er målløs! Jeg synes personligt, at det er en skam at ændre sådan på sig selv, for alle mennesker er helt igennem fantastiske på hver deres måde, og gud hvor ville det være kedeligt, hvis alle mennesker lignede hinanden. Jeg synes det er så ærgeligt, at flere og flere mennesker tænker som kvinden på billedet til venstre. Hun er jo fx en smuk kvinde, som intet behøver at gøre ved sig selv, men samfundet har måske givet hende en anden opfattelse af sig selv. Mange karriere bevidste kvinder vil nok argumentere for, at det er en nødvendighed, hvis man vil helt til tops. Tag fx skuespillere, modeller, sangere osv. Det er jo fuldstændig vanvittigt det de udsætter deres kroppe for. Der må jo komme et tidspunkt i deres liv og karriere, hvor de må stille sig selv det spørgsmål, om alt det her virkeligheden er nødvendigt. I mine øjne er det ikke, men som sagt er alle forskellige og derfor har vi også forskellige synsvinkler på tingene i vores samfund.
 
Håber I alle har haft en god dag derude! :-)
 
/ Louise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar